журналы подразделения новости подписка контакты home

архив
2001 год
2002 год
2003 год
2004 год
рубрики
КНИГА I РИНОК

ТЕМА НОМЕРА

КНИЖКОВИЙ РИНОК

РИНОК ПОЛІГРАФІЇ

ВИДАВНИЧЕ ЖИТТЯ

ЛIТЕРАТУРНА ВIТАЛЬНЯ

З ІСТОРІЇ КНИГОДРУКУВАННЯ

IСТОРIЯ I СУЧАСНIСТЬ

гостям
Агентство "Стандарт" предлагает вам подписаться на экномические журналы – лидеры в своей области.
























"Книжковий огляд" – №12, 2002

ВИДАВНИЧЕ ЖИТТЯ

Кьонеманн - видавництво без реклами

Німецький видавець Людвіг Кьонеманн живе за принципом " Не питай, що може зробити для тебе твоя країна, а спитай, що ти сам можеш зробити для себе і для свого успіху".

Людвіг, єдиний син, що народився у небагатій родині, виявив свої ділові таланти ще підлітком, коли у Гамені, своєму родинному місті, створив фірму, працівники якої скошували газони біля будинків англійських військослужбовців. Потім провадив оптову торгівлю під час різних галузевих ярмарків. У віці 21 року почав працювати у новоствореному видавництві коміксів, з якого і дійшов до високої посади у відомому німецькому видавництві Таschen. Там так відгукуються про колишнього працівника, а тепер конкурента: " Він має несамовите відчуття щодо популярності тієї чи іншої тематики, але кількість видаваних назв занадто велика!"

Цей сорокарічний чоловік за короткий час піднявся до вершин видавничого бізнесу. Ще чотири роки тому мріяв про річний товарообіг у 20 мільйонів марок, але без великих зусиль дійшов до 60 мільйонів, а незабаром наблизиться і до 350. У його видавничому плані можна віднайти книги на будь-яку тематику – від порадників для садівників і кулінарних рецептів до елегантно виданої серії класиків альбомів з мистецтва та архітектури.

Щодня працівники видавництва знаходять на своїх столах папірці з новими ідеями видавця – причому вони можуть бути записані на будь-чому – клаптиках паперу, серветках, або на цигаркових коробках. Завжди йдеться, звісно про книжки. Ідеї приходять Кьонеманну всюди, навіть під час довгого перельоту до Японії, і стосуються як видань високомистецьких, так і зовсім "приземлених". Єдиним критерієм служить виняткова своєчасність майбутнього видання, що у свою чергу гарантує успіх і прибуток.

Людвіг Кьонеманн стверджує, що під час вибору назви до видання має значення не стільки автор, скільки прогнозована зацікавленість читачів, актуальність тематики, форма подачі матеріалу. Має видавництво і свою тиражну політику. У час, коли більшість видавництв випускає альбомні видання починаючи з тиражів у 1 000 примірників, Кьонеманн починає зі 100 тисяч. У випадку тиражів понад пів-мільйона вартість перекладу і друку окуповуються, і це дозволяє продавати книжки за доступними цінами.

Кьонеманн переконує, що гроші для нього є лише засобом для досягнення подальших успіхів. Він вирізняється шляхетністю у побуті, живе з дружиною і двома доньками у елегантній віллі, любить товсті цигари, але його добробут може видатись фіктивним, оскільки не викидає гроші на витребеньки, як більшість інших успішних бізнесменів, не полюбляє голосних імпрез.

Кьонеманн є єдиним видавництвом, яке не інвестує у рекламу, не має також і відділу роботи з пресою. Натомість, на столах його працівників кожного тижня стоять свіжі квіти, а тим, хто хоче подорожувати першим класом, фірма купує власне такі авіаквитки. Це все має забезпечити саме ті умови, у яких народжуються найкращі ідеї і думки. Працівники звертаються до шефа видавництва на ім’я, а Кьонеманн очікує від них повного порозуміння і високої компетенціїї. "Я дбаю лише про книгу. У випадку помилки не викрутиться ніхто" – це його кредо.

Звичайно, щоб "достукатися" до сучасного читача, а особливо – молодого, треба модифікувати відповідно книжки. Скажімо, у Кьонеманна вони мають велику кількість ілюстрацій, що важливо для покоління, яке виросло на телебаченні. До того ж, видання Кьонеманн вирізняються, як уже було сказано, цілковито доступними цінами. Найбільшим ринком для видавництва Кьонеманн у Східній Європі є Росія, він є удвічі більший від ринку найближчого сусіда – Польщі.

Спеціальна пропозиція Кьонеманна для супермаркетів – це дешеві книжки невеликих форматів, головно кулінарної тематики і призначені для жінок. Щодо продажу книжок у супермаркетах, то в світі існує дві різні точки зору. За однією, книжки у супермаркетах повинні продаватися окремо, за іншою – там, де стоїть відповідний продукт. Тоді хтось, хто купує наприклад, м’ясо, одразу вкине до кошика книжку з рецептами м’ясних страв. Власне Кьонеманн прихильник другої методи.

Звичайно, Кьонеманн не є спеціалізованим кулінарним видавництвом. Уже у грудні цього року має побачити світ альбом "Опера", якому обіцяно великий успіх. Започатковано також серію "Мистецтво і архітектура", у рамках якої вийдуть такі альбоми як "Анладузія", "Флоренція", "Венеція", а також "Рим і Ватикан".

Видавництво Кьонеманн має два непорушних правила своєї діяльності: безпосередній продаж великої кількості книжок за промоційними цінами, а також відсутність будь-якої реклами, бо якість книжок і їхня ціна свідчать самі за себе. Зрештою, успіх Кьонеманна на європейському та світовому книжкових ринках красномовно доводить правильність обраної стратегії.

Підготувала Марта Філь

 
© агенство "Стандарт"