журналы подразделения новости подписка контакты home

архив
2001 год
2002 год
2003 год
2004 год
рубрики
КНИГА I РИНОК

ТЕМА НОМЕРА

КНИЖКОВИЙ РИНОК

РИНОК ПОЛІГРАФІЇ

ВИДАВНИЧЕ ЖИТТЯ

ЛIТЕРАТУРНА ВIТАЛЬНЯ

З ІСТОРІЇ КНИГОДРУКУВАННЯ

IСТОРIЯ I СУЧАСНIСТЬ

гостям
Агентство "Стандарт" предлагает вам подписаться на экномические журналы – лидеры в своей области.
























"Книжковий огляд" – №12, 2002

КНИЖКОВИЙ РИНОК

Супержінка у грі без правил

Завдяки видавництву "Прем'єр" світ побачив детектив Алли Сєрової "Правила гри", що одержав Гран-прі на Всеукраїнському конкурсі "Коронація слова".

Головна героїня книги "Правила гри", як і інших творів Алли Сєрової, – "супержінка": і чоловіків скоряє поміж ділом, і ворогів легко вбиває направо і наліво. Убитих наповал навіть занадто багато – у Сєрової немає комплексів із приводу недоторканності людського життя стосовно злочинців. Письменниця цілком поділяє філософію американського майстра детективу Дональда Гамільтона, якого можна назвати її професійним ідеалом.

Сюжети романів Алли Сєрової насичені нетривіальними подіями, іноді їх концентрація настільки велика, що більше схоже на казку, ніж на детектив. Трохи занадто, хоча... розумієш і приймаєш умовність жанру. І дивуєшся, як тільки автор стільки навигадував? Алла Сєрова відкрила таємницю, що, коли починає писати книгу, ніколи не знає, чим вона закінчиться. Письменниця сідає за комп'ютер і бачить "кіно в голові", яке записує на папір. Так і народжуються детективи.

"Кіно" під назвою "Правила гри" починається з того, що головна героїня, дівчина Юля, прокидається в лікарні після операції, а в неї – амнезія. Початок майже як в Олександри Марініної у "Фантомі пам'яті", тільки Алла Сєрова створила "Правила гри" на півтора року раніше. Це єдина аналогія з Марініною. Якщо в російської письменниці розв'язка детективно-психологічна, то в Сєрової – детективна з елементами фантастики. Втім, спочатку ніщо не передбачає такого перебігу подій: знайомі чесно намагаються допомогти Юлі згадати її минуле, і в неї начебто складається якась картина. Тільки звідки в модельєра вміння так влучно кидати ножі? А може, робота – це лише прикриття? А може, вона і не Юля?..

...Наука в 2007 році пішла далеко. І виявилося, що у свідомість дівчини на ім'я Керстін із далекого зарубіжжя записали свідомість Юлі, яку просто вбили. Зробили Керстін пластичну операцію і для чогось відправили в Україну. А дівчина потрапила в аварію – і у мозку відбувся збій. Керстін почала згадувати те, що їй згадувати було не слід, і мститись за колись убитих молодшого брата і матір...

Хеппі-енд для головних героїв – обов'язкове правило в детективах Сєрової. Вона вважає моральним садизмом, якщо герої, до яких читач звик, наприкінці книги гинуть.

Детективи Алли Сєрової можна назвати читанням для розваги, для психологічного розвантаження. Не вишукане дороге вино інтелектуальної літератури, а пиво для широких прошарків населення, здатне вгамувати спрагу в спекотний літній день. Але романи Сєрової зовсім не схожі на легкі жіночі детективи російських письменниць цього жанру. Їх можна назвати бойовиками або трилерами. Сама Алла Сєрова вважає, що людина без середньої освіти її книги не прочитає.

Світлана Олійник

 
© агенство "Стандарт"